maandag 9 januari 2012

Nieuw thema: Licht en donker

Vandaag kregen we maar liefst 3 nieuwe vriendjes erbij: Alexia, Milan en Abdul.



Welkom in onze klas en hopelijk voelen deze kapoenen zich vlug thuis!

Het thema van deze week: "Licht en donker". In de namiddag wilden we het donker maken in de klas. We moesten nadenken hoe we dat konden doen. De lampen werden uitgedaan. Toen werd het al een beetje donkerder, maar nog niet donker genoeg. Misschien konden we de gordijnen dichtdoen? De juf kleefde nog zwarte plastiek tegen het raam waar geen gordijnen hingen. En ja, toen was het nog een beetje donkerder.

We legden ook dekens over een tafeltje en zo hadden we een donker hoekje. We mochten er om de beurt eens onderdoor kruipen. Tenslotte kleefde de juf zwarte plastiek over een tafeltje (want de dekens bleven niet altijd liggen). Nu hebben we een "stevig" donker hoekje in de klas, waar we mogen experimenteren met zaklampjes en/of andere dingen die licht geven...


Dus mama's en papa's, als ik thuis een zaklampje heb (met batterijen!) dan mag ik dat meebrengen naar de klas. Misschien heb ik ook nog andere dingen die licht geven? Die mag ik dan ook meebrengen naar de klas. Schrijf je dan mijn naam erop? Alvast bedankt!

Staat je kind op één van de foto's en heb je dit liever niet?
Geef een seintje en we passen dit aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten