dinsdag 7 februari 2012

Thema Winter (2)

Deze morgen had Jules een rare doos meegebracht. Om te kijken wat erin zat, moesten we allerlei sluitingen opendoen: een rits, een drukknoop, een riem, velcro-sluiting,...enz. We zochten naar dezelfde soorten sluitingen bij onszelf, aan onze kleren...
We knipten en plakten stukjes stof en garen op de sjaal van Cezar...
's Namiddags had Jules een probleem: hij had zijn jas aangedaan, maar ondersteboven. Hij begon hard te huilen toen hij dat merkte. Hij moest toegeven dat hij dat niet kon, zijn jas aandoen...
De juf leerde hem een versje, zodat hij voortaan wél zijn jas alleen kan aandoen. Lars deed voor hoe het moest:
Ik leg mijn jasje neer
Eén hand in de mouw... en nog een keer
Omhoog die handen allebei
Ik heb mijn jasje aan. Flink van mij!
De kinderen die wilden, maakten een werkblaadje. Eerst moesten we mooi op de lijn leren knippen. Zo hadden we verschillende kaartjes van handschoenen. Daarna moesten we paren maken: 2 dezelfde handschoenen bij elkaar.
Toen we naar huis gingen, toonden we Jules nog vlug hoe hij zijn jas moest aandoen. Dankzij het versje dat we leerden, ging dat al heel vlotjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten